piątek, 19 października 2007

Konkurencja

Największą konkurencją dla Realista był oczywiście potentat fotograficzny, Kodak. Ta nazwa nawet laikowi kojarzy się z fotogafią. Otóż ta firma już wcześniej, na początku dwudziestego wieku, produkowała aparaty stereoskopowe, lecz Stereo Kodak 35 był jedynym jej dzieckiem na film małoobrazkowy. W moim przekonaniu był lepszy od Realista i optycznie i mechanicznie, dopracowany we wszystkich szczegółach. Miał nawet zamontowaną poziomicę tak przydatną przy robieniu zdjęć trójwymiarowych. Aparatem równie dobrym, choć niedocenianym był Revere 33 (Revere Camera Corporation, Chicago). Dobrze zaprojektowany, bardzo poręczny, prosty w obsłudze z bardzo dobrą optyką. Najlepszym jednak był trzeci z tej półki, Wollensak Stereo 10 (Wollensak Optical Co., Rochester) - istne cudo. W tej chwili najdroższy i najtrudniejszy do zdobycia - ale czymś sobie na to zapracował...  Nie można oczywiście zapominać o innych amerykańskich aparatach stereo z tamtych lat, o całej rodzinie TDC (Bell & Howell, Chicago), których zdjęcia zamieściłem już wcześniej, o Videonie (Stereocrafters, Millwaukee) i o jeszcze kilku, o których jeszcze napiszę, ale to będzie zupełnie inna bajka.

Na koniec chciałbym odpowiedzieć na pytanie zadane przez jednego z internautów. Tak! Zdjęcia które tu wstawiam, to zdjęcia sprzętów 3D pochodzących tylko i wyłącznie z mojej kolekcji. Pozdrawiam!!!

  

Stereo Kodak 35   1953-1959

  

Revere 33   1952

  

Videon   1953

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...