piątek, 14 sierpnia 2009

Prototyp z Poznania

Podczas mojego krótkiego pobytu w Poznaniu w czerwcu tego roku odwiedziłem gościnny dom Państwa Małgorzaty i Macieja Samulskich (www.3dfoto.pl).  Gosia i Maciek razem z dwoma synami mieszkają w malutkim mieszkanku na ostatnim piętrze przepięknej,  starej kamienicy.  Małe,  ciasne ale własne "M" stanowi jednocześnie pracownię,  w której Maciek przekształca zdjęcia płaskie w 3d,  projektuje stereoskopy,  robi klasyczne stereopary a oprócz tego jeszcze zarabia na życie!!!  Miałem nosa,  że złożyłem im wizytę bo nie dość,  że Pani domu poczęstowala mnie genialnym ciastem z truskawkami to jeszcze na pożegnanie dostałem do swoich zbiorów prototyp stereoskopu stołowego właśnie autorstwa Maćka.  Przyznam się Wam,  że ten stereoskop widziałem po raz pierwszy jesienią 2006 roku i już wtedy nieśmiało przebąkiwałem,  że chętnie bym go widział u siebie,  że bardzo mi się podoba,  ble,  ble,  ble,  i takie tam inne rzeczy.  No i co?  Doczekałem się!!!  Karuzelowy magazyn przeglądarki mieści w sobie dwanaście stereoskopowych slajdów,  które podświetlane są od środka energooszczędną żarowką.  Obracając pokrętłem przesuwamy stereopary.  Z lewej strony okularów wycięte jest prostokątne okienko.  To miejsce na ewentualny opis zdjęcia,  które się właśnie ogląda. Wszystko jak w "dużym" fotoplastikonie.  Do pełni szczęścia brakuje jeszcze kilku dyfuzorów bo nie wszystkie są zamontowane i można śmigać w trojwymiarze.  Nie muszę dodawać,  że jest to jedyny na świecie (jak to fajnie brzmi) taki egzemplarz.  Bardzo dobrze pasują do niego małoobrazkowe diapozytywy.  Nie ma problemu,  mam ich trochę w szufladzie!!!

 

Dzieło Maćka Samulskiego z 2006 roku

 

 

A tak to cudo wygląda w środku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...