środa, 18 czerwca 2008

Milka cd.

No i wreszcie mi się udało!!!  Po krótkim ale zaciętym boju wzbogaciłem swój zbiór o 33 pary zdjęć stereoskopowych z serii "Oczy Świata".  Fotografie te dołączane były w latach dwudziestych do czekolady.  Pisałem o tym 3 kwietnia tego roku.  Na odwrocie lewego zdjęcia napisano: " Chcąc oglądać niniejszą scenę w sposób najbardziej realistyczny i plastyczny należy kartki te rozdzielić oraz umieścić PRAWA w prawym otworze,  kartkę zaś LEWA w lewym otworze w tyle stereoskopu.  Rezultat jest zdumiewający,  gdyż ma się wrażenie jak gdyby scenę tę oglądano na miejscu.  Po nadesłaniu pod naszym adresem 20 kuponów wykrojonych z etykiet,  w których czekolady były zapakowane, wydamy bezpłatnie jeden aparat stereoskopowy".  Mylił się więc Pan Stanisław Lem twierdząc,  że potrzebny był komplet stereopar żeby dostać przeglądarkę.  Malutkie fotki o wymiarach 6x3 cm.  przedstawiają rozmaite zakątki kuli ziemskiej nie wyłączając terenów  ówczesnej i dzisiejszej Polski.  Największą wartość historyczną mają dla mnie  właśnie te  obrazy ze Lwowa,  Gdyni,  Poznania, Torunia czy Krakowa.  Dlaczego?  Jestem przecież Polakiem!!!

  

Lewa i prawa stereopara w układzie krzyżowym - Lwów,  Cmentarz Orląt

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...