piątek, 8 lutego 2008

Holmes z Poznania

Wróćmy na chwilę do teraźniejszości.  I dzisiaj na świecie produkowane są repliki stereoskopu Holmesa z lepszym lub gorszym skutkiem.  Jako Polacy nie mamy się czego wstydzić.  Gdzieś w dalekim Poznaniu  (ode mnie w bardzo dalekim)  mieszka sobie imć Pan Maciej Samulski,  spod którego ręki wychodzą wspaniałe stereoskopy.  Od oryginału różnią się tylko tym,  że zostały w nich zastosowane nie soczewki pryzmatyczne tylko zwykłe,  szklane soczewki optyczne.  Przeglądarki mają zastosowanie do zdjęć formatu 10 x 15 cm  i charakteryzują się wielką starannością  i estetyką wykonania.  Znam Macieja osobiście i zdradzę Wam tajemnicę,  że jest on autorem i innych stereoskopów. Widziałem onegdaj prototyp stereoskopu stołowego na kilkanaście zdjęć.  Widziałem też ścienne przeglądarki do oglądania slajdów 3d przez kilka osób jednocześnie.  Takie urządzenia były prezentowane w czasie wystawy zdjęć stereoskopowych będącej efektem pleneru fotografii trójwymiarowej na Zamku w Kórniku w 2007 roku.  Na wszystkich produktach Macieja widnieje charakterystyczne logo sowy wraz z namiarami na stronę internetową  www.3dFoto.pl .

  

Replika stereoskopu Holmesa  (typu stołowego)  produkcji Pana Macieja     2007

  

Replika stereoskopu Holmesa  (typu ręcznego) produkcji  jak wyżej       2006

  

Logo Pana Macieja

PS.  Muszę bardzo grzecznie wyrażać się o Maćku,  bo może uda mi się coś nowego wydębić od niego do mojej kolekcji...!?!

1 komentarz:

  1. O,ho,ho - przeczytałam cały blog ! Cudownie ! Eksponaty piękne i zauroczył mnie piękny język blogu - bardzo przystępne opowiadanie o ciekawej pasji z uwzględnieniem historii. Pozdrawiam Właściciela i głosuję.Teraz już będę często tu zaglądać(poza konkursem też) Bogusia

    OdpowiedzUsuń

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...