środa, 4 listopada 2015

Pociąg do Polski... Podróż do PRL-u lat 50 i 60

Uwaga! Uwaga! Pociąg „Fotoplastikon” do stacji PRL odjedzie z peronu w al. Jerozolimskich 51. Podróżujących w czasie uprasza się o zajęcie miejsc i nieotwieranie okien, bo za nimi widoki z lat 50 i 60. Planowane stacje pośrednie: odbudowująca się Warszawa, zintegrowane od niedawna Trójmiasto, odrobinę młodszy od współczesnego, ale wciąż stary Kraków,  wracający do macierzy Olsztyn, czy od zawsze rywalizujące ze sobą Toruń i Bydgoszcz. W cenie biletu poza najpiękniejszymi miastami naszego kraju dodatkowo obrazy Mazur, Podhala, Kujaw i Małopolski.  Gdzie kupić bilet…? W kasie Fotoplastikonu, codziennie z wyjątkiem niedziel i poniedziałków, w godzinach 10.00 – 18.00. Odjaaaaazd!!!!!

 Uff! Zdążyłem do kasy i kupiłem bilet. Przejechałem się tym jakże dziwnym pociągiem i odwiedziłem miejsca bardziej lub mniej mi znane, jednocześnie cofnąwszy się w czasie o ponad sześćdziesiąt lat. Przyznam, że ta podróż sprawiła mi wiele radości, bo czyż to nie bajeczne oglądać obrazy utrwalone przed swoim urodzeniem? Co tu wiele gadać... Fotoplastikon Warszawski to jednak miejsce zaczarowane!

DSCF49471

Toruń

DSCF49491

Ciechocinek

DSCF49531

Poznań

DSCF49641

Przełom Dunajca

DSCF49651

Gdańsk

(wykorzystano materiał ze strony www.fotoplastikonwarszawski.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...