niedziela, 13 listopada 2011

OFFO 2011

Tegoroczny listopad to święto dla pasjonatów fotografii otworkowej,  a wszystko za sprawą IV Ogólnopolskiego Festiwalu Fotografii Otworkowej.  W 42 górnośląskich galeriach do końca tego miesiąca można zobaczyć prace 45 autorów polskich,  22 zagranicznych oraz 4 grup twórczych.  Wernisaż festiwalu miał miejsce dwukrotnie.  Raz (4.11) w Rybnickim Domu Kultury Chwałowice,  a powtórnie (5.11) w Miejskim Ośrodku Kultury w Jastrzębiu Zdroju.  W tych dniach oprócz wystaw festiwalowych posłuchać można było bardzo ciekawych wykładów poświęconych fotografii otworkowej,  uczestniczyć w promocji książki Pawła Janczaruka "Wszystko co chcę powiedzieć o otworkach",  podziwiać otworkowe diaporamy,  wymienić się pracami w ramach "Galerii Jednego Dnia"  oraz  obejrzeć sprzęty do robienia popularnych "pinholów".   Nie zabrakło oczywiście aparatów otworkowych stereoskopowych  produkcji Michała Gozdka z Chełma.  Jego Omfmana 66S jakiś czas temu pokazywałem na blogu.  Teraz Michał zaskoczył mnie aparatem "stereo" formatu 4x5 cali i przeglądarką do takich dużych stereopar.  Istne cacuszko,  które spowodowało u mnie od razu obfity ślinotok...  Oj chciałoby się takie coś mieć u siebie,  oj chciało!!!  Nie przypadkiem byłem na OFFO i uczestniczyłem w jego otwarciu,  ponieważ i ja wystawiałem tam swoje prace.  W specjalnej belce stereoskopowej - takim pięciostanowiskowym fotoplastikonie - pokazywałem otworkowe "sterełki" z cyklu "Na gołe klaty".  Belkę zaprojektował i wykonał Maciej Samulski z Poznania,  człowiek zanany w środowisku "stereo".  Jeżeli ktoś chciałby obejrzeć moje 3D otworki,  to ma okazję,  bo do 29 listopada będą wisieć w Galerii Epicentrum w Jastrzębiu Zdroju.  Serdecznie zapraszam!

 

OFFO 2011 na telebimie w Jastrzębiu Zdroju.

 

Fragment wystawy objazdowej OFFO w Galerii Magazyn.

 

Urządzenia stereoskopowe Michała Gozdka - po lewej Omfman 45S,  w środku Omfman 66S,  po prawej stereoskop na zdjęcia 6x13 cm.

 

Moja ręka od razu sięgnęła po wielkoformatowego Omfmana...

(fot.  Aleksander Bakinowski)

 

... i  przeglądarkę do dużych stereopar autorstwa Michała Gozdka (po prawej).  Za mną duet "Kaszuby" - Krzysztof Sowa i Jakub Kaszuba.

(fot.  Aleksander Bakinowski) 

 

Paweł Janczaruk promuje swoją książkę o otworkach.

 

Czyżby moje otworkowe stereopary powaliły widzów na kolana???

(fot.  Paweł Janczaruk)

 

Nie!  Po prostu belka wisiała trochę za nisko.  Tu już jest dobrze.

 

Wernisaż  IV OFFO w MDK w Jastrzębiu Zdroju.  Trzeci od prawej to mózg całego tego przedsięwzięcia Witold Englender.

(fot.  Aleksander Bakinowski)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...