wtorek, 28 maja 2019

Giełda kolekcjonerów

W sobotę 18 maja w Hali Sportowej imienia Arkadiusza Gołasia w Ostrołęce odbyła się  Kolekcjonerska Giełda Różności zorganizowana przez Ostrołęcki Klub Kolekcjonerów UNIKAT, pod patronatem Prezydenta Miasta Ostrołęki. Na około 80 stoiskach wystawcy pokazywali swoje zbiory, a było co oglądać. Znaczki, monety, kapsle, pocztówki, komiksy, autografy, guziki, stara broń, dokumenty, zdjęcia, nalepki, dzieła sztuki, bibeloty, długopisy i wiele, wiele innych bardziej lub mniej cennych przedmiotów. Za namową organizatorów i ja wystawiłem swoje sterełki. Na moim stoisku zobaczyć można było stare aparaty 3D, stereoskopy, fotografie ale również współczesne gadżety trójwymiarowe jak hologramy. Moja wystawka cieszyła się dużym powodzeniem. Ludzie podchodzili, pytali jak, co, gdzie i dlaczego. Mało kto wiedział, że obrazowanie stereoskopowe to kawał historii. Obraz 3D większości kojarzył się ze współczesnym kinem i telewizją. No cóż, nie każdy musi znać się na wszystkim i wszystko wiedzieć. Uświadamiałem więc gości w temacie obrazowania stereoskopowegi i robiłem to naprawdę z wielką przyjemnościa i zapałem. Niestety, na giełdzie nie spotkałem żadnych eksponatów (poza moimi) związanymi z tematyką "stereo". Mam cichą nadzieję, że za pół roku ktoś coś przywiezie... Tak. Pod koniec roku w tym samym miejscu spotkamy się znowu. Oby do jesieni!


Plakat GiełdyKolekcjonerów


Pan na włościach, czyli moje stoisko.


Stare sprzęty mieszały się z nowymi technologiami.



Jak widać obrazowaniem 3D interesowali się nie tylko dorośli.


I jeszcze raz wujek Tomek ze swoimi skarbami!

W poście wykorzystano zdjęcia ze strony www.eostroleka.pl i www.klub-unikat.cba.pl

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...