sobota, 25 sierpnia 2018

Bielawa i okolice w obiektywie - w tym i stereoskopowym!

"Bielawa i okolice w obiektywie" to kolejny album z akcentem trójwymiarowym. Przyznacie, że choćby z racji mojego nazwiska musiałem mieć to wydawnictwo! W końcu Bielawski powinien mieć książkę o Bielawie, tym bardziej, że wśród licznych ilustracji znalałem w niej 12 pełnostronicowych anaglifów, obrazujących miasto i jego okolice. Autorem anaglifów jest pan Jarosław Florczak, który tak pisze o sobie i albumie. Jestem urodzonym bielawianinem. Przez kilkadziesiąt lat z bliska "rejestrowałem" wszelkie zmiany zachodzące w moim mieście. Od lat kilkunastu zmiany te zatrzymuję w kadrze fotograficznym. Chciałem pokazać miasto z takich miejsc, które zazwyczaj są niedostępne. Do wykonania niektórych fotografii użyłem nowoczesnych technik (HDR, anaglify - zdjęcia stereoskopowe). Z tego powodu do każdego egzemplarza albumu dołączone są specjalne okulary do oglądania zdjęć 3D. Chciałbym, aby również Państwo spojrzeli na współczesną Bielawę moimi oczami. Album wydany został w 2011 roku przez Towarzystwo Przyjaciół Bielawy ze środków wydawcy oraz Gminy Bielawa i miejscowego Miejskiego Ośrodka Kultury i Sztuki. Całość jest bardzo sympatycznym gadżetem promującym miasto, a dodatek zdjęć stereoskopowych to przysłowiowa "wisienka na torcie". Może nie dla każdego, ale dla mnie na pewno!


Bielawa i okolice w obiektywie - album z 2011 roku


Trzy z dwunastu anaglifów zamieszczonych w książce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...