niedziela, 7 lutego 2016

Kujawsko-Pomorskie przestrzenie 3D - album

W sierpniu zeszłego roku pisałem o projekcie pana Marka Czarneckiego "Kujawsko-Pomorskie przestrzenie 3D" i jego wystawie. Wpis zakończyłem słowami "...w ramach projektu wydany został i album, który mam nadzieję już niedługo powiększy moją kolekcję obrazów stereoskopowych. Pochwalę się nim przy najbliższej okazji!". Właśnie nadaża się ta najbliższa okazja, ponieważ udało mi się ów album zdobyć. Zauważcie, że nie napisałem kupić, dostać, pożyczyć czy ukraść! Zdobyć to najwłaściwsze słowo. Pisałem do wydawnictwa (bez echa), pisałem do autora (bez echa) i dopiero znalazłem go na aukcji charytatywnej Wielkiej Orkiestry Światecznej Pomocy. Album został wystawiony do licytacji przez Marszałka województwa kujawsko-pomorskiego Piotra Całbeckiego. Po zażartej walce i szczytnym zasileniu kasy WOŚP album przeszedł w moje ręce. Powiem Wam, że zrobić dobrą panoramę jest sztuką nie lada, a zrobić dobrą panoramę w trójwymiarze to już majstersztyk. Panu Markowi Czarneckiemu udało się to zrobić bardzo dobrze, choć i on nie ustrzegł się pewnych błędów. Na niektórych zdjęciach cienie obiektów lewitują nad ziemią a na innych chmury tak gryzą w oczy, że glowa boli. Na kilku zdjęciach znalazłem na pierwszym planie cień fotografa, ale może taki był zamysł twórczy? Zaraz powiecie: Jak się nie podoba to zrób lepsze. Nie zrobię, nie umiem (myślę o panoramie) i nie zamierzam. Zaznaczam, że moje uwagi dotyczą tylko i wyłącznie strony technicznej trójwymiaru. Niczego więcej. Zdjęcia (w albumie można obejrzeć 52 anaglify) bardzo mi się podobają i nie tylko mnie. Doczytałem się, że fotografie z wystawy oraz z książki  zdobywają nagrody na międzynarodowych konkursach. Wśród nich jest wyróżnienie Honorable Mention 2015 na International Photography Awards (USA) w dwóch kategoriach „Specjal: Panoramic” oraz „Architecture: Historic”. Na międzynarodowym konkursie fotograficznym organizowanym przez Master Photographers Association w Wielkiej Brytanii zdjęcie wykonane w Biskupinie (jest w albumie) znalazło się wśród 200 najlepszych zdjęć roku i zostało uhonorowane w uznaniu za wybitne umiejętności tworzenia obrazu fotograficznego tytułem "Merit" w kategorii: „Overseas Landscape Travel Nature & Wildlife”. Na międzynarodowym konkursie Moscow International Foto Awards, album został wyróżniony w kategorii „Book-Documentary”. Całe wydawnictwo zostało bardzo starannie przygotowane na zlecenie samorządu województwa kujawsko-pomorskiego i wydane w 2015 roku przez Panoramapress. Jest to pierwsza taka pozycja na naszym bardzo skromnym rynku albumów zdjęć stereoskopowych i muszę przyznać, że bardzo udana (widzicie już nie gadam o błędach). Cieszę się, że ją mam!

kj01

Kujawsko-Pomorskie przestrzenie 3D   2015

kj02 kj03 kj04

Biskupin

kj05

Ciechocinek

kj06

Strzelno

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...