niedziela, 21 lutego 2010

Stereo-Rama 2

Pewnie jesteście na mnie już wściekli,  że katuję Was do znudzenia jakimiś tanimi stereoskopami czy innymi małowartościowymi gadżetami 3d ale nic na to nie poradzę,  że takie rzeczy wpadają teraz w moje ręce.  Zgodnie z obietnicą jaką dałem Wam,  gdy zacząłem pisać o mojej stereoskopowej kolekcji,  staram się pokazywać wszystko co jest w moim posiadaniu.  A że kryzys i mnie dotknął to muszę trochę "sobie odpuścić",  choć nie ukrywam,  że ostrzę sobie zęby na kilka ładnych rzeczy.  Obiecuję,  że jak tylko będą u mnie,  to Wy pierwsi będziecie o nich wiedzieć.  Zgodnie więc z powiedzeniem "jak się nie ma co się lubi,  to się lubi co się ma",  obejrzyjcie włoski stereoskop Stereo-Rama.  Pisałem już kiedyś o tym europejskim klonie amerykańskiej przeglądarki,  ale pokazywałem jeden z pierwszych jego modeli.  Dzisiaj wezmę na tapetę model nieco późniejszy z lat sześćdziesiątych.  Wykonany był z tworzywa sztucznego a jego stylizacja opierała się na modelu E View-Mastera.  Faktycznie, charakterystyczne wcięcie w kształcie litery V na górnej krawędzi obu przeglądarek sprawiało,  że były one do siebie bardzo podobne.  Pod względem mechanicznym i optycznym plastikowa Stereo-Rama nie ma sobie nic do zarzucenia,  powiem więcej,  nawet przewyższa swój pierwowzór.  Pod względem kolekcjonerskim jest także więcej warta od standardowego View-Mastera typu E.
 
Stereo-Rama                            1960
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

London in 3D - litewskie anaglify.

Kolejny album zdjęć stereoskopowych, którym chciałbym się z Wami podzielić, to "London in 3D". Tytuł ten już parokrotnie przewijał...